Kapmania ,, Dzieciństwo bez przemocy”
W poniedziałek 18 listopada na godzinie wychowawczej, klasa 4b wzięła udział w lekcji online w ramach kampanii Dzieciństwo bez Przemocy.
Kampania Dzieciństwo bez Przemocy ma na celu przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w Polsce. Składają się na nią ogólnopolskie i lokalne działania edukacyjne oraz medialne. Uczniowie wysłuchali wykładu na temat niebezpieczeństw w sieci oraz o szeroko rozumianym hejcie, który w obecnych czasach jest dużym problemem. Po lekcji online, obejrzeliśmy prezentację oraz dyskutowaliśmy nad tymi zagadnieniami.
ZAJĘCIA POKAZOWE Z PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ
4 listopada na godzinie wychowawczej, klasa 4b odbyła zajęcia pokazowe z pierwszej pomocy przedmedycznej. Na początku uczniowie obejrzeli prezentację dotyczącą temu zagadnieniu, a następnie mieli okazję wziąć udział w nauce resuscytacji. Dziękujemy Panu Krzysztofowi Motylińskiemu za przeprowadzone zajęcia, które były dla uczniów bardzo przydatną dawką wiedzy.
Listy do Rodziny Królewskiej
Klasa 4b wraz w wychowawczynią p. Ewą Nyk, napisała list do Króla Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Karola III, który to 8 września 2022 roku objął tron po swojej zmarłej matce Królowej Elżbiecie II. W liście tym, zawarliśmy informacje o naszej szkole oraz uczniach, złożyliśmy Królowi Karolowi III serdeczne życzenia urodzinowe, gdyż niebawem w listopadzie będzie obchodził 76 urodziny. Klasa do listu dołączyła swoje zdjęcie, wraz z podpisami. Liczymy na odpowiedź, na którą z niecierpliwością będziemy oczekiwali.
Drugi list, skierowaliśmy do Księcia Wilhelma, potocznie określanego w mediach jako książę William, który to obejmie królewski tron po śmierci swojego ojca Króla Karola III. W liście tym, również opisaliśmy naszą szkołę, wyraziliśmy chęć podróży do Wielkiej Brytanii, a szczególnie do Londynu (mamy nadzieje, iż jak będziemy w starszej klasie uda nam się na taką wycieczkę do Londynu wyjechać). W liście pozdrowiliśmy również małżonkę księcia Williama, księżną Catherine Middleton oraz dzieci, George, Charlotte, Louis. Mamy nadzieję, iż na odpowiedź nie będziemy musieli długo czekać.
Wycieczka do Centrum Folkloru Polskiego KAROLIN
23 października uczniowie klasy 4b, pojechali na wycieczkę do pobliskich Otrębus. Na miejscu czekały na nich nie lada atrakcje, a mianowicie zwiedzanie Centrum Folkloru Polskiego wraz z przewodnikiem oraz warsztaty taneczne z solistką zespołu Mazowsze. Nikomu nie trzeba tłumaczyć, jak wielkie znaczenie dla polskiej kultury ma zespół Mazowsze.
„Mazowsze” to jeden z największych na świecie zespołów artystycznych, który od blisko 75 lat prezentuje stylizację polskiego folkloru w postaci widowiska muzycznego zawierającego elementy muzyki i tańca. Motywy ludowe oraz charakterystyczne dla danych regionów figury taneczne stanowią podstawę budowania poszczególnych suit ze zgrabnie skomponowaną choreograficzną opowieścią. Nazwa wywodzi się od centralnego regionu Polski – Mazowsza, jednak repertuar zespołu szybko rozszerzył się o folklor innych regionów. „Mazowsze” stało się fenomenem i zyskało tytuł Ambasadora Kultury Polskiej.
Wycieczka do Wilanowa
10 października, klasa 4b wybrała się na wycieczkę do Wilanowa w Warszawie. Uczniowie zwiedzili Muzeum Pałacu Króla Jana III oraz ogrody królewskie. W pałacu słuchali z zaciekawieniem interesujących faktów z życia Króla Jan III Sobieskiego oraz Królowej Marysieńki. Pałac w Wilanowie, piękne ogrody i budowle w parku, a także zgromadzone tu dzieła sztuki są zapisem historii. To miejsce pamięci o Janie III, królu-wojowniku, który był jednocześnie miłośnikiem ksiąg i obrazów, wykształconym i zainteresowanym rozwojem nauki mecenasem. Jego pamięć pielęgnował Stanisław Kostka Potocki, wybitny polityk i twórca muzeum wilanowskiego.
Następnie po zwiedzaniu, klasa udała się na grę terenową, gdzie uczyli się rozpoznawać różne gatunki parkowych drzew. Podczas wyprawy można było spotkać zarówno stałych bywalców leśnych ostępów, jak i zamorskich przybyszów. Dzieci wybrały się w niezwykłą dendrologiczną podróż! Dzięki mapie, którą otrzymały, poznały cechy charakterystyczne wybranych gatunków drzew. Na koniec, musiały rozwiązać zagadkę dendrologiczną!