Ramowy rozkład dnia
Grupy starsze pięciolatki i sześciolatki
6.30 – 8.00
Zabawy swobodne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących do realizacji pomysłów
dzieci. Prace indywidualne z dzieckiem o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz z
dzieckiem zdolnym. Zabawy ruchowe, stymulujące grupę
8.00 – 8.30
Praca indywidualna z dzieckiem. Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania –
czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30 – 8.50
Śniadanie Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków
higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie m.in. mycie zębów Eksponowanie
prac dyżurnych – m.in. pomoc w utrzymaniu porządku sali i łazience
8.50 – 10.15
Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych w oparciu o podstawę programową
10.15 – 11.15
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na plac zabaw. Zabawy swobodne w ogrodzie
zabawy ruchowe wycieczki spacery. Poznawanie środowisk przyrodniczego i społecznego
w najbliższym otoczeniu placówki
11.15 – 11.30
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe
11.30 – 12.00
Obiad Realizacja założeń programowych z zakresu prawidłowego posługiwania się
sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie
12.30 – 13.00
Zabiegi higieniczne, relaks poobiedni – słuchanie bajek, muzyki klasycznej i relaksacyjnej
13.00 – 15.00
Swobodna zabawa przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy ogólnorozwojowe,
integracyjne. Praca indywidualna z dziećmi – dostosowanie zadań do potrzeb i możliwości
dzieci.
14.30 – 15.00
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience Posiłek – zupa, podwieczorek
15.00 – 17.30
Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach,
omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane
przez Nauczyciela i zabawy swobodne na placu zabaw
Ramowy rozkład dnia
Grupy młodsze – czterolatki
6.30 – 8.30
Zabawy swobodne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących do realizacji pomysłów
dzieci. Prace indywidualne z dzieckiem o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz z
dzieckiem zdolnym. Zabawy ruchowe, stymulujące grupę
8.30 – 9.00
Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne i
samoobsługowe w łazience.
9.00 – 9.30
Śniadanie Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków
higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie m.in. mycie zębów Eksponowanie
prac dyżurnych – m.in. pomoc w utrzymaniu porządku sali jadalni czy łazience
9.30 – 10.15
Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych w oparciu o podstawę programową,
Zabawy zespołowe, integracyjne.
10.15 – 11.15
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na plac zabaw. Zabawy swobodne w ogrodzie
zabawy ruchowe wycieczki spacery. Poznawanie środowisk przyrodniczego i społecznego
w najbliższym otoczeniu placówki
11.15 – 11.30
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe
11.30 – 12.00
Obiad Realizacja założeń programowych z zakresu prawidłowego posługiwania się
sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie
12.00 – 13.30
Zabiegi higieniczne, relaks poobiedni – słuchanie bajek, muzyki klasycznej i relaksacyjnej
13.30 – 14.30
Swobodna zabawa przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy ogólnorozwojowe. Praca
indywidualna z dziećmi – dostosowanie zadań do potrzeb i możliwości dzieci.
14.30 – 15.00
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience Posiłek – zupa, podwieczorek
15.00 – 17.30
Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach,
omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane
przez Nauczyciela i zabawy swobodne na placu zabaw
RAMOWY ROZKŁAD DNIA. Grupy młodsze – trzylatki i czterolatki
-
06:30-08:30 Zabawy swobodne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy ruchowe, integrujące grupę.
-
08:30-09:15 Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Śniadanie.
-
09:15-09:30 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Nauka: mycia rąk, sposobu korzystania z toalety, mycia zębów – doskonalenie czynności.
-
09:30-09:55 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową.
-
09:55-10:45 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
-
10:45-11:55 Czynności samoobsługowe przed wyjściem. Zabawy w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
-
11.55-12:30 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Obiad – drugie danie.
-
12.30-12.45 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do poobiedniego odpoczynku – nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby.
-
12:45-14:15 Relaks – odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie, itp.
-
14:15-14.30. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
-
14.30-15.00 Spożywanie posiłku – zupa.
-
15.20-17.30 Zabawy swobodne. Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach. Zabawy kierowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym (w okresie wiosennym i letnim).
RAMOWY ROZKŁAD DNIA. Grupy starsze – grupy III I IV
-
06.30-08.30 Zabawy swobodne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy ruchowe, integrujące grupę.
-
08.30-09.30 Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Śniadanie.
-
09.15-09.30 Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie, m.in. mycie zębów. Eksponowanie prac dyżurnych – m.in. pomoc w sprzątaniu po posiłku.
-
09.30-10.45 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową.
-
10.45-11.55 Czynności samoobsługowe przed wyjściem. Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki i spacery, poznawanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
-
11:55-12:00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
-
12.00-12.30 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
-
Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
-
12.30-13.00 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu. Relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie.
-
13.00-14.30 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy ogólnorozwojowe. Praca indywidualna z dziećmi – dostosowanie zadań do potrzeb i możliwości dzieci.
-
14:20-15.00 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Posiłek – zupa.
-
15.00-17.30 Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym.